گلشن جان

گلشن جان، تورو هم مثل یکی‌ از دخترهای خودم (دانش آموز هام)میبینم، بخاطر همین گفتم یک پست برات بنویسم

یک: حاجی این پیشنهاد به سارا داد چون که از جریان صیغه اول علی‌ خبر داشته و حالا حتما سارا با حاجی درد دلی‌ چیزی داشته

دو: برای شوهر قبلیم ازدواج کرد و بچه هم داره، و خوشبخته

عزیزم نمی‌شه هیچ وقت صد در صد گفت که روزی مردی خیانت می‌کنه یا نه، واقعا نمی‌شه، اما موضوع اینه که به دید مذهبی‌ نگاه کنی‌ یا نه، خوب اگه مردی اعتقادی نداشته باشه دوست دختر میگیره، اگه داشته باشه صیغه می‌کنه، اگه این پتانسیل تو خانوادش ببین عقد می‌کنه. این چیزها می‌شه پرسو جوو کرد و فهمید، 

خانواده که تابو بدونن، مرد از ترس آبروش یا ترد شدن یا کوچیک شدن مخفی‌ این کارو می‌کنه یا نمی‌کنه (صیغه و ازدواج مجدد)، اگه هم تو خانوادش مرسوم باشه، یا کسی‌ قبل از اون تابو شکنی کرده باشه خوب مسیر برای مرد باز تره، 

در مورد زندگی‌ خودم و علی‌ بگم، 

ببین مردها هر چقدر بیشتر برای یک زندگی‌ زمان، پول، احساس، آبرو و و خرج کنن، از دست دادنش هم بیشتر می‌ترسن، تا به حال چند تا مرد دیدی زنشون برای معشوقه ولل کنن!؟ دیدی میگن خون کشش میاره؟ ازدواج هم با این که یک قرار داد اما به روح آدم گره میخوره. قاطی‌ شدن فامیل ها، همون تجربه جشن عروسی‌ رفت‌و آمد ها! دلم بستن ها! همین که هر جا رفته معرفی‌ کرده سارا خانمم هستن. بچه‌هاشون!

علی‌ عاشق صیغه اولش بود، همون عشقی‌ که وجود آدمو به آتیش میکشن، اما وقتی‌ موقع انتخاب شده بود سارا انتخاب می‌کنه، الان چرا به حرف سارا هست؟ چون که نمیخواد زندگیشو از دست بده، چون شاید سارا و بچهاش همی‌ زندگیش باشن. شاید اگه منم بچه دار شم، اون احساس پدریش برای بچه من یا سارا فرقی‌ نکنه، اما چیزی که باعث می‌شه دوباره سارا به من ترجیح بده همون مسائل و خرج‌های اجتماعی که با سارا کرده، میدونی‌ سارا کسی که با علی‌ زندگی‌ ساختن!

اما برای شما دختر خوب، با چشم باز ازدواج کن اما با دل‌ پاک، منظورم اینه که بد دل‌ نباش، با خوندن وبلاگ من یا بقیه فکر نکن، که همی‌ مردها زن میگیرن، خیانت می‌کنن و یا بیشتر،

اینو بدون زن‌ها هم با هم فرق می‌کنن، با خوشبینی و اعتماد کامل ازدواج کن، بی‌ اعتمادی اولین زهر که زندگی‌ خراب می‌کنه 

نظرات 13 + ارسال نظر
اعظم46 چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 11:12

سلام خوبی سحر جان کم پیدایی بیا برام حرف بزن به وبت عادت کردیم

محمدی سه‌شنبه 25 آذر 1393 ساعت 08:20

خانمی یه سوال دارم آیا زن دومی هم هست که ادعای مذهبی بودن نکنه ؟ چون فقط مذهب هست که از این کار حمایت می کنه و یه جوری همه کسایی که داخل این بازی هستن ناچارن ادعای مذهبی بودن بکنن

بی نشون شنبه 22 آذر 1393 ساعت 17:40

کجایی سحری؟

نگین شنبه 22 آذر 1393 ساعت 16:35

خدا گفته اگه عدالت را میتونی رعایت کنی زن دوم بگیر
این همسر شمام که طبق نوشته های شما عدالت رعایت نمی کنه
حتی نمیتونه برای زندگی دونفره تصمیم بگیره میز سه نفره تشکیل میده
نمیخوام ناراحتت کنم یا حتی دلت ازم بگیره و منع کنم یا قضاوتت کنم
نه من در حد اینا نیستم اما خواهشا انقدر رو نقطه مذهبی بودن نچرخ و مانور نده

نگین شنبه 22 آذر 1393 ساعت 16:34

خدا گفته اگه عدالت را میتونی رعایت کنی زن دوم بگیر
این همسر شمام که طبق نوشته های شما عدالت رعایت نمی کنه
حتی نمیتونه برای زندگی دونفره تصمیم بگیره میز سه نفره تشکیل میده
نمیخوام ناراحتت کنم یا حتی دلت ازم بگیره و منع کنم یا قضاوتت کنم
نه من در حد اینا نیستم اما خواهشا انقدر رو نقطه مذهبی بودن نچرخ و مانور نده
نگو مذهبی و...
مثلا آدم عادیه

نگین شنبه 22 آذر 1393 ساعت 16:26

منم با نیوشا موافقم من دیدم داره تغییر پیدا می کنم انقدر نمیخواد بگی مذهبی هستی

نیوشا شنبه 15 آذر 1393 ساعت 22:48

اتفاقا شما داری تبلیغ دین زدایی میکنی باعث می شه مردم فکر کنن همه مردای که مذهبین میرن زن صیغه میکنن در عینه اینکه زن داشتن توبحث صیغه واینام خیلی ذاری از ائمه اطهار مایه میذاری هی سعی میکنی صیغه کردنای آقاتون رو ربطش بدی به ائمه دست وردار خانوم محترم حداقل خواهش هرکاری که انجام میدین به دین وائمه نچسبونین به خدا که گناه باعث می شین مردم از دین زده بش فردای قیامت باید جواب پشس بدی خانم محترم
من یه دختر مجردم با حرفای شما دید بدی به آقایون مذهبی پیدا کردم ودایر یه کاری میکنی که به ......... حتی نمی خوام به زبون بیارم
مینویسی درسته وبلاگ خودته بنویس ولی خواهشا به دین وائمه نچسبون کاراتون رو!

سلام، چرا اینجوری فکر می‌کنید؟ اینو قبول دارم چون اطلاعات مذهبی‌ اکثر مردم خیلی‌ کمه و شاید دیدن خانواده‌های چند زنی‌ از دین زدشون بکنه، اما فکر میکنی‌ چون یک سری از روی احساس همیشه نظر میدان زندگی‌ من غلطه؟ زندگی‌ همه ائمه و پیغمبر هم باعث دین زدایی می‌شه؟ نمی‌شه دین دلم بخواهی دوست داشته باشی‌! اگه مسلمونی خدا راه چند زنی‌ هم گذاشته.

آیا همه مردها چند زن هستن؟ نه

آیا همی‌ مردها دلشون می‌خواد چند زن باشن؟ نه

آیا هر زنی‌ باید قبول کنه که شوهرش چند زن باشه؟ نه!

اسلام و قرآن چیزی نیست که آیه آیه بخونی بری جلو، اسلام یک مذهب، یک روش زندگی‌ که خیلی‌ فاکتور‌ها داره.

این حرفهای روانشناس ها، این حرفهای جامعه، این همه بد بینی‌ از خودتون دور کنید.

"خصلت مرد چند زنی! کی‌ گفت؟ کدوم حدیث، کدوم آزمایش چپ شده توئه یک ژورنال این حرفو زده؟"

دین خیلی‌ فرا تر از این حرفاست، اینو حرفو از یک زن دوم بشنو، هر مرد و زنی‌ ممکن پاسه بلغزه خدا هم راه توبه براش باز گذاشته. اما چند زن بودن برای همه نیست همینجوری که تک همسری برای همه نیست،

دختر خوب اگه دنبال مرد مذهبی‌ هستی‌، قبل از ازدواج راه چند زنی‌ براش ببند، بهش بگو که این زندگی‌ اینجوری قبول نداری، مسلمون هم دروغ نمیگه، قول الکی‌ نمیده.

خانم امیدوار چهارشنبه 12 آذر 1393 ساعت 13:11

دقیقا . با نظرت موافقم. این پستت بیگ لایک

بادبادک باز سه‌شنبه 11 آذر 1393 ساعت 18:32 http://badbadakbazam.blogfa.com

بادبادک باز یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 17:00 http://badbadakbazam.blogfa.com

امیدوارم روی خوش زندگی بهت لبخند بزنه عزیز

گلشن چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 20:50

دختر داشتن خیلی خوبه دختر مادرو از تنهایی در میاره انشاءالله روزی دختر خود خودتون رو نصیحت میکنین فکر کنم سارا دلش بزرگ باشه
اما اگه نشد یه خورده سخت میشه بچه گرفت به سرپرستی هم سخت میدن هم چون بچه علی آقا نیست شاید بعدش تامین مالیش سخت باشه
اما من فکر میکنم سارا راضی میشه اینطور که معلومه با سارا باید از در احساس و اسلام و رهبری وارد شد
با آرزوی بهترینها برای شما سحر خانم عزیز

گلشن چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 20:39

البته تصمیم گرفتم به توصیه شما عمل کنم
اما فکر میکنم شرایط طوری شده که مادرها یه جورایی باید دختراشونو واسه اون روز آماده کنن که در صورت بروز کمتر آسیب ببینن الان همه دارن همین کارو میکنن دختر باید دستش تو جیبش باشه و درآمد داشته باشه و خیلی نصایح دیگه اما نمیدونم تا چه حد درسته?بعضیا معتقدن همین در آمد زنها کار رو خراب میکنه
راستی چرا تو مدرسه و دانشگاه روانشناسی جنس مخالف و همسر داری (به زبون جوونا) تدریس نمیشه به نظرم خیلی لازمه
ممنون که به حرفام گوش دادین جنبه درد ودل داشت و انتظار پاسخ ندارم
اما اون سوالمو جواب ندادین آقا پسر ی که میاد خواستگاری به نظر شما نظر واقعیشو درباره تعددزوجات میگه?چطوری مطرح کنم ?چطور برخوردکنم که راستشو بگه?

گلشن چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 20:24

سلام
سحر خانم عزیز خیلی ممنونم که یه پست به من وامثال من اختصاص دادین و وقت گذاشتین
راستش خودم هم همین امروز تمام وبلاگهایی که در این رابطه میخوندم از توbookmarks پاک کردم البته غیر شما که قصه زندگیتون فرق میکنه
اما به هر حال حافظه امو نمیتونم به این راحتی پاک کنم چی کار کنم?باورم شده!
پیرامون من خیلی ها از این کارها به صورت شرعی وغیر شرعی انجام دادن و میدن و باعث شدن پای من به این پرسشها در فضای مجازی باز بشه
میدونین چی فکرمو مشغول میکنه?اینکه از زبون چندتا مرد که یکیش هم خون خودم باشه شنیدم مردا پس ذهنشون همه دوست دارن این موضوع رو و طالبن منتها موانعی هست. اینکه مرد آینده من صرفا به خاطر موانعی که هست به من پایبند باشه
ارزشی نداره داره?
همه جا کلی نکته و ماده و تبصره واسه شوهرداری و پابند کردن شوهر نوشتن تجربیاتشون رو گفتن اما اگر اینطور باشه یه زن توو زندگی باید تمام هم وغمش شوهر باشه !تازه درکنار مسائل بچه ها! آدم همش باید پس ذهنش این احتمال رو بده که شوهره بره پی این کارها و حالا هی بخواد خودش رو برای اون روز که شاید برسه تجهیز کنه مثل شتری شده که تقریبا درخونه هر زنی میشینه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.